Nő és férfi párkapcsolatok női szemmel

PÁRKAPCSOLATI DIAGNOSZTIKA

Meseterápiás kurzus
Czimer Györgyivel

PÁRKAPCSOLATI DIAGNOSZTIKA

Állapotfelmérés, hogy harmóniát teremthessünk párkapcsolatunkban és önmagunkban

A párkapcsolat harmóniája sosem adottság: fenntartása mindig tudatos munka eredménye. Ahhoz pedig, hogy ez a munka sikeres lehessen, hasznos, ha értjük saját magunkat, értjük a párunkat, és értjük a kapcsolatunk mozgatórugóit.

Ebben segítenek a mesék, melyek évszázadok bölcsességeit sűrítik egybe a nő és a férfi kapcsolódásának örömeiről és nehézségeiről.

A mesék történetei felismeréseket, fogódzókat és mintákat rejtenek, melyek felfedésével tisztázhatjuk, miből fakadnak párkapcsolati konfliktusaink. A kurzuson feldolgozott mesék révén nemcsak jobban megértjük működésünket, hanem hatékony technikákat és alkalmazható módszereket is találunk a szövegekben és a közös beszélgetések során. Megértjük, hogy a nehézségeink megoldása a kezünkben van, ha hagyjuk magunkat megérinteni a mesék „gyógyító ereje” által, és megtapasztaljuk, hogy a megbillent harmónia egy magasabb szinten mindig helyreállítható.

Előzetes jelentkezés alapján megalakuló csoportban.

Kiknek ajánlom?

Azoknak a nőknek, akik most indulnak párjukkal az élet sűrűjébe. Azoknak is, akik túl vannak egy-két közös próbatételen, de maradtak feldolgozatlan kérdéseik, vagy éppen egy válságos időszakba értek és a következő kérdésekre keresik a választ:

  • Hogyan készül az élet szövetének fonala?
  • Hogyan alakíthatjuk életünket, hogy vehetünk részt világunk teremtésében?
  • Mit kezdjünk párunk idegenségével?
  • Mit kezdjünk a szoros szülői kötéssel / kötődéssel?
  • Hogyan lépjünk az önmagunkért vállalt felelősség útjára?
  • Hogyan őrizzük meg a zabolátlan női természetünket?
  • Miből és hogyan töltekezzünk?
  • Hogyan szerezzük vissza elveszett fókuszpontunkat?
  • Mit tehetünk a szerelem életben tartásáért?
Hová jutunk el?
  • Meseterápiás és rajzos módszerek kombinációjával új, eddig rejtett megoldásokra találunk.
  • Biztonságosan bejárjuk a mesék által felkínált életutakat, és saját tempónkban egyéni döntésekhez jutunk el.
  • Egy-egy foglalkozás végére nemcsak azt látjuk majd világosan, hol tartunk, hanem a problémák megoldására is találunk válaszokat.
  • Mindeközben fejlesztjük empátiánkat, érzelmi intelligenciánkat, önismeretünket, kommunikációs képességünket, fokozzuk kíváncsiságunkat, döntésképességünket és életbátorságunkat.

Tematika

Hol tart most a kapcsolatunk?

Ebben a két alkalmat felölelő első szakaszban számot vethetünk azzal, hogy milyen fontos annak tudatosítása, hogy kapcsolatunk folyamatosan változik. Sosem késő felismerni, hogy közös életünknek evolúciója van: nem lehet beleragadni a „változatlan szerelem” ködébe, hiszen minden életképes szereplő változik…

Első két hétben így kiemelt témánk az élet szövetének alkotása, ösztöneink és tulajdonságaink kezelése, és a női minőség kiszabadítása lesz. Megértjük, hogy életünk eseményeinek nem elszenvedői, hanem aktív alakítói vagyunk, és tudatos munkánk révén készül életünk szövetének fonala.

Emellett foglalkozni fogunk az önálló, racionális, életünket minden pillanatban kontroll alatt tartó életformánk egyoldalúságával, valamint az elengedés és lelkünk vad, ősi régióiba való leszállás révén az intuitív oldalunk felszabadításával is.

MÓDSZEREK, ESZKÖZÖK

Mindezt a témákhoz kapcsolódó mesék feldolgozásával, meditációs technikákkal, szabad- és speciális rajztesztek módszereinek segítségével tesszük.

Mennyire illünk össze és merre vezet a jövőnk?

Ebben a két hétben a párkapcsolatunk fejlődésével és jövőjével fogunk foglalkozni.

Egyik központi témánk a szülőktől való leválás, és az önálló életünkért való felelősségvállalás nem is olyan könnyű lépése lesz. Egy tanulságos mesén keresztül értjük meg, hogy a férfi és a nő útjukat részben együtt teszik meg, felváltva segítve egymást, hogy az érettség egy-egy magasabb fokára jussanak.

Részben viszont külön utakat kell megtenniük, amikor saját belső hangjukra hallgatnak. Az út későbbi szakaszában pedig két érett embert találunk, akik már képesek arra, hogy életüket közösen alakítsák.

Megvizsgáljuk azt is, hogy miért nehéz a szülőkről való leválás, és miként ismételjük meg ezt a mintát saját gyermekeinkkel a későbbi életszakaszunkban. Megértjük ennek jó szándékait, és azt is, miért eredményez állandó konfliktust saját felnőtt gyermekünk életének túlzott irányítására való törekvésünk.

Másik kiemelt témánk a „haragos én” meggyógyítása lesz. Hogyan szerezzük vissza elveszett fókuszpontunkat? Mit kezdjünk női haragunkkal?

A feldolgozott mese abban segít majd eligazodni, hogy hogyan szabaduljunk meg mérgező érzéseinktől, és hogyan tudunk eljutni a megértésig, a megbocsájtásig és a gyógyulásig?

MÓDSZEREK, ESZKÖZÖK

Ebben a két hétben egy önismereti teszteket kapcsolunk össze tematikus rajztesztekkel, amelyeket a szerelmi stílusok és működési jellemzőik tudatosítására alkalmazunk.

 

Mennyire vagyunk szeretve és hogyan szeretünk?

Ebben a két hétben arra keressük a választ, hogy hogyan őrizhető meg a zabolátlan női természet a párkapcsolaton belül, miből és hogyan töltekezhetünk az idők során?

Megértjük, hogy mennyire meghatározó, hogy milyen anyagból vagyunk meggyúrva, és hogy értsük ennek az anyagnak a természetét. Hiszen csak akkor előzhetjük meg a kiszáradást és maradhatunk élettel teltek, ha értjük és használjuk a női psziché természetes ciklusait.

A cselekvés és magány, a futás és maradás, a részvétel és távolmaradás, a kutatás és pihenés, a teremtés és őrzés egyensúlya kulcsfontosságú az életben maradáshoz. Olykor pedig egészen a forrásig, a lélek otthonához kell visszatérnünk, hogy segítségre leljünk.

Másik kiemelt témánk, hogy mit tehetünk a szerelem életben tartásáért?

A mese segítségével megismerjük egy kapcsolat „sikeres evolúcióját”, és megértjük, hogyan jelennek meg saját párkapcsolatunkban az élet / halál / élet természetes ciklusai. Hogyan tanítja meg a nő az új élet létrehozására a férfit, miközben ő is megújul? Hogyan alakítják és táplálják együtt, egymást?

MÓDSZEREK ÉS ESZKÖZÖK

A kurzus harmadik szakaszában reflektív rajztesztet végzünk, szeretettérképet rajzolunk, kiegészítő technikákat alkalmazunk.

Rólam mondták

Gitta

Ki ne szeretné a meséket? Ez volt az első gondolatom, mikor a foglalkozásokról hallottam. Azonban a kurzus jóval többről szólt, mint pusztán a történetek olvasása, megismerése. A legnagyobb dolog, amit adott nekem, hogy segített jobban megismerni önmagamat, hogy ki is vagyok én valójában, és mik a céljaim.

Eszter

Nem gondoltam, hogy az írást lehet tanítani! Most már tudom, hogy lehetséges. A kreatív írás kurzus elvégzése alatt próbáltam ki először a vers- és novellaírást. Élveztem minden feladatát, örültem nemcsak a kész műveknek, hanem magának az írás élményének is.

Katalin

A nő titkai c. könyve olvasójaként nagyon kíváncsi vagyok Györgyi meseterápiás foglalkozására. A könyvben személyes és önálló meseértelmezések kapnak helyet, elmerülve a mesei világ szimbólumrendszerében. A női fiatalság hervadó szépségéből magasabb szépség fejlődik: a jellem szépsége, amely az ember arcvonásaiban és tetteiben nyilvánul meg. Úgy hiszem, hasonló élmény vár rám az Életkör tematikában is.

Anita

Eredetiség, impulzivitás, gondolatébresztés, magával ragadó mélység, bizalom. Ezek a szavak jutnak hirtelen az eszembe a Györgyi által vezetett meseterápiás csoportról. Amint az ember kész rá, hogy nyisson önmaga felé, és pajzsait levetve, bátran szembe nézzen önmagával, múltjával, jelenével, jövőbeli képével, az egyik legszórakoztatóbb és legsajátosabb módja mindennek egy ilyen foglalkozássorozat. A hétköznapi teendők közepette érdemes a testünk mellett a lelki világunkat is karbantartani, nyomon követni, ehhez nyújtott nem mindennapi segítséget Györgyi a meséken, a feladatain, és személyiségén keresztül.

Alexandra

A meseterápiás kurzus Györgyinél nagyszerű élmény volt. Egyszerre éreztem magam baráti beszélgetésen, pszichológusnál és kreatív foglalkozáson. Bármikor szívesen újracsinálnám, hiszen mindannyiunknak jól esik összekapcsolódni a gyermeki énünkkel a mesék világán keresztül, ráadásul úgy, hogy az akár egy lelki gyógyulási folyamatot is elindíthat.

Edit

Számomra a mesecsoport 3 napos utazás volt, a gyermekkor és felnőttkor együttes varázslata. Találkozás királylányokkal, boszorkányokkal, ősanyákkal, önmagammal. Tenger, áramlás a mesék tükrén keresztül egy ősi közös tudatfolyamban, ahol tudom, hogy bárhová mehetek. Mert ez az én mesém, ahol biztonságban vagyok, ahol repülhetek, mert Györgyi volt a kísérőm, aki végig fogta a kezemet.

Cintia

Az első szó, ami eszembe jut a mesekurzusokról, az a megmentés. Minden alkalom, amikor Györgyi segítségével elemeztünk egy-egy mesét, lehetőséget nyújtott számomra, hogy szabadabb és öntudatosabb legyek. Nagyon sok problémát és nehézséget a mese és a foglalkozás által dolgoztam fel. Ha Te is szeretnél kézen fogva az önismeret útján játékosan végigsétálni, akkor csak ajánlani tudom, hogy elindulj rajta, és hagyd, hogy Györgyi kísérjen végig az utadon!

Célia

Üdítő volt, hogy nem az elméleti anyag dominált, hanem magunk is belekóstolhattunk az alkotómunkába. Az online felületen zajló munka és megbeszélések rugalmassága nagy segítséget jelentett a sűrű hétköznapokban. Minden feladatát élveztem! Köszönöm az élményt!

Szilvi

A mesék olvasása mentén kibontakozó beszélgetések segítették számomra az önismeret fejlesztését. A történeteknek köszönhetően azonosulni tudtam élethelyzetekkel, illetve meg tudtam fogalmazni a saját élethelyzetemben is benne rejlő megoldandó feladatokat. A csoport tagjaival egymásra hangolódtunk – nemcsak a párbeszédek, hanem a megértő csendes pillanatok is hozzájárultak ahhoz, hogy várakozásokkal telve kezdjem a kurzus következő napját. Hálás vagyok Györgyinek a gondos meseválogatásáért, a szakértelemmel megfogalmazott kérdéseiért és feladataiért, az útvezetésért! Otthonosan éreztem magam a csoportban. Szívből ajánlom a meseterápiás csoportot mindenkinek!

 

Andrea

A kreatív írás tanfolyam igazi kihívás volt számomra. A rövid elméleti bevezető után érdekes videók, információs anyagok és kihívásokkal teli gyakorlati feladatok következtek. Próbára tehettem versíró tehetségem, amiről azt hittem, hogy nem is létezik. Jó volt a többi csoporttárssal megosztani a tapasztalatainkat. Különösen motiváló volt a tanfolyam zárásaként létrehozandó közös digitális alkotás. Ez a tanfolyam is bebizonyította, hogy a különleges kihívások milyen értékes gondolatokat tudnak életre kelteni belőlünk.

Márta

A kurzus során egy olyan női közösséget alkottunk, mely a mesék által lehetőséget teremtett az önreflexióra és az őszinte megnyilatkozásokra, a saját életünk örömeivel és nehézségeivel való szembenézésre, azok megfogalmazására. A különböző korosztályok élethelyzetei, a valós tapasztalatok átadása erőt, olykor mintát is adott a női szerepek lehetőségeire, megélésére, változására.

Csilla

Az első „leckét” a két lányommal közösen dolgoztuk fel. Ültünk a nappaliban, olvastam a feladatot, majd mind a hárman elkészítettük a “házi feladatot”. Aztán felolvastuk, majd javaslatokat tettünk, vagyis értékeltük egymás munkáját. Csodálatos este volt. Fejenként három verset is írtunk, és egy felejthetetlen élménnyel lettünk gazdagabbak. Hálásan köszönöm, hogy ezen a kurzuson részt vehettem!

Réka

Rendkívül tetszett a kurzusban az, hogy barátokra találtam. Mindenkinek tiszta szívből tudom ajánlani, aki szereti a szépirodalmat. Nagyon hálás vagyok Neked, mert szimpatikus, kedves tanár vagy, igazán örülök, hogy megismerhettelek.

Ágnes

Nagyon érdekel a pszichológia, ezért is élveztem a mesefoglalkozásokat. Egy eddig számomra ismeretlen, új megközelítést adott az önvizsgálathoz. Az alkalmak nagyon jó hangulatban teltek, és élveztem, ahogyan egymást inspiráljuk, újabb és újabb értelmezéssel gazdagítjuk a meséket és magunkat. Hálás vagyok, hogy részt vehettem a kurzuson. Györgyinek köszönhetően a „reflektálás” bekerült az aktív szókincsembe. 🙂

Gitta

Ki ne szeretné a meséket? Ez volt az első gondolatom, mikor a foglalkozásokról hallottam. Azonban a kurzus jóval többről szólt, mint pusztán a történetek olvasása, megismerése. A legnagyobb dolog, amit adott nekem, hogy segített jobban megismerni önmagamat, hogy ki is vagyok én valójában, és mik a céljaim.

Eszter

Nem gondoltam, hogy az írást lehet tanítani! Most már tudom, hogy lehetséges. A kreatív írás kurzus elvégzése alatt próbáltam ki először a vers- és novellaírást. Élveztem minden feladatát, örültem nemcsak a kész műveknek, hanem magának az írás élményének is.

Katalin

A nő titkai c. könyve olvasójaként nagyon kíváncsi vagyok Györgyi meseterápiás foglalkozására. A könyvben személyes és önálló meseértelmezések kapnak helyet, elmerülve a mesei világ szimbólumrendszerében. A női fiatalság hervadó szépségéből magasabb szépség fejlődik: a jellem szépsége, amely az ember arcvonásaiban és tetteiben nyilvánul meg. Úgy hiszem, hasonló élmény vár rám az Életkör tematikában is.

Anita

Eredetiség, impulzivitás, gondolatébresztés, magával ragadó mélység, bizalom. Ezek a szavak jutnak hirtelen az eszembe a Györgyi által vezetett meseterápiás csoportról. Amint az ember kész rá, hogy nyisson önmaga felé, és pajzsait levetve, bátran szembe nézzen önmagával, múltjával, jelenével, jövőbeli képével, az egyik legszórakoztatóbb és legsajátosabb módja mindennek egy ilyen foglalkozássorozat. A hétköznapi teendők közepette érdemes a testünk mellett a lelki világunkat is karbantartani, nyomon követni, ehhez nyújtott nem mindennapi segítséget Györgyi a meséken, a feladatain, és személyiségén keresztül.

Alexandra

A meseterápiás kurzus Györgyinél nagyszerű élmény volt. Egyszerre éreztem magam baráti beszélgetésen, pszichológusnál és kreatív foglalkozáson. Bármikor szívesen újracsinálnám, hiszen mindannyiunknak jól esik összekapcsolódni a gyermeki énünkkel a mesék világán keresztül, ráadásul úgy, hogy az akár egy lelki gyógyulási folyamatot is elindíthat.

Edit

Számomra a mesecsoport 3 napos utazás volt, a gyermekkor és felnőttkor együttes varázslata. Találkozás királylányokkal, boszorkányokkal, ősanyákkal, önmagammal. Tenger, áramlás a mesék tükrén keresztül egy ősi közös tudatfolyamban, ahol tudom, hogy bárhová mehetek. Mert ez az én mesém, ahol biztonságban vagyok, ahol repülhetek, mert Györgyi volt a kísérőm, aki végig fogta a kezemet.

Cintia

Az első szó, ami eszembe jut a mesekurzusokról, az a megmentés. Minden alkalom, amikor Györgyi segítségével elemeztünk egy-egy mesét, lehetőséget nyújtott számomra, hogy szabadabb és öntudatosabb legyek. Nagyon sok problémát és nehézséget a mese és a foglalkozás által dolgoztam fel. Ha Te is szeretnél kézen fogva az önismeret útján játékosan végigsétálni, akkor csak ajánlani tudom, hogy elindulj rajta, és hagyd, hogy Györgyi kísérjen végig az utadon!

Célia

Üdítő volt, hogy nem az elméleti anyag dominált, hanem magunk is belekóstolhattunk az alkotómunkába. Az online felületen zajló munka és megbeszélések rugalmassága nagy segítséget jelentett a sűrű hétköznapokban. Minden feladatát élveztem! Köszönöm az élményt!

Szilvi

A mesék olvasása mentén kibontakozó beszélgetések segítették számomra az önismeret fejlesztését. A történeteknek köszönhetően azonosulni tudtam élethelyzetekkel, illetve meg tudtam fogalmazni a saját élethelyzetemben is benne rejlő megoldandó feladatokat. A csoport tagjaival egymásra hangolódtunk, otthonosan éreztem magam a többiek között. Hálás vagyok Györgyinek a gondos meseválogatásáért, a szakértelemmel megfogalmazott kérdéseiért és feladataiért, az útvezetésért! Szívből ajánlom a meseterápiás csoportot mindenkinek!

 

Andrea

A kreatív írás tanfolyam igazi kihívás volt számomra. A rövid elméleti bevezető után érdekes videók, információs anyagok és kihívásokkal teli gyakorlati feladatok következtek. Próbára tehettem versíró tehetségem, amiről azt hittem, hogy nem is létezik. Jó volt a többi csoporttárssal megosztani a tapasztalatainkat. Különösen motiváló volt a tanfolyam zárásaként létrehozandó közös digitális alkotás. Ez a tanfolyam is bebizonyította, hogy a különleges kihívások milyen értékes gondolatokat tudnak életre kelteni belőlünk.

Márta

A kurzus során egy olyan női közösséget alkottunk, mely a mesék által lehetőséget teremtett az önreflexióra és az őszinte megnyilatkozásokra, a saját életünk örömeivel és nehézségeivel való szembenézésre, azok megfogalmazására. A különböző korosztályok élethelyzetei, a valós tapasztalatok átadása erőt, olykor mintát is adott a női szerepek lehetőségeire, megélésére, változására.

Csilla

Az első „leckét” a két lányommal közösen dolgoztuk fel. Ültünk a nappaliban, olvastam a feladatot, majd mind a hárman elkészítettük a “házi feladatot”. Aztán felolvastuk, majd javaslatokat tettünk, vagyis értékeltük egymás munkáját. Csodálatos este volt. Fejenként három verset is írtunk, és egy felejthetetlen élménnyel lettünk gazdagabbak. Hálásan köszönöm, hogy ezen a kurzuson részt vehettem!

Réka

Rendkívül tetszett a kurzusban az, hogy barátokra találtam. Mindenkinek tiszta szívből tudom ajánlani, aki szereti a szépirodalmat. Nagyon hálás vagyok Neked, mert szimpatikus, kedves tanár vagy, igazán örülök, hogy megismerhettelek.

Ágnes

Nagyon érdekel a pszichológia, ezért is élveztem a mesefoglalkozásokat. Egy eddig számomra ismeretlen, új megközelítést adott az önvizsgálathoz. Az alkalmak nagyon jó hangulatban teltek, és élveztem, ahogyan egymást inspiráljuk, újabb és újabb értelmezéssel gazdagítjuk a meséket és magunkat. Hálás vagyok, hogy részt vehettem a kurzuson. Györgyinek köszönhetően a „reflektálás” bekerült az aktív szókincsembe. 🙂

Mitől működik a meseterápia?

A mesék évszázadok alatt felhalmozódott kollektív tudást őriznek arról, hogy hogyan működik a világ és benne az ember.

A mesék nem egyszeri tanítások, sokkal inkább fejlesztő és gyógyító erejű szövegek. Saját személyiségünk, élettörténetünk és belső témáink alapján mást és mást látunk meg és olvasunk ki belőlük. 

Mégis az a tapasztalat, hogy mindannyiunk számára fontos üzeneteket rejtenek saját életünkről, utunkról, elakadásainkról és azok megoldási lehetőségeiről.

A mesék olvasása és megfelelő technikák révén történő feldolgozása eredményeképpen a világ rendezettebbé és érthetőbbé alakul, akadályaink és kihívásaink pedig megoldhatókká és legyőzhetőkké válnak. 

Hogyan fogunk haladni?

N

Meghirdetés szerint

Előre tervezhetően.

N

Barátságos közegben

6-8 fős kiscsoportokban beszélgetünk, ahonnan új ismeretségek, inspirációk és biztató visszajelzések érkezhetnek.

N

Könnyen és biztonságosan

Utazás nélkül, az ország bármely pontjáról, online fogunk összejönni és közösen haladni. / Vagy Debrecenben személyes jelenléttel.

N

Egyetlen kattintással

A Google Meet videós csatornáját fogjuk használni, mely semmiféle előzetes beállítást nem igényel, mindössze egy gmail-es emailcím szükséges hozzá.

Részvételi díj és jelentkezés

NŐ ÉS FÉRFI – PÁRKAPCSOLATOK a mesék útján

Az állapotfelmérő kurzus 3×2 óra. A program jelenleg előzetes regisztráció alapján indul.

A program részvételi díja 2023-ban … Ft.

Mit kapsz mindezért?

  • 3×2 órányi személyes, feltöltő és inspiratív beszélgetést;
  • Jól kiválasztott meséket;
  • Önismereted fejlődését és tudatosodását;
  • A “Kincskereső meseterápia” és a “Rajzos mesefeldolgozás” adta öngyógyító mechanizmusok beindulását;
  • Korszerű és megalapozott módszertant a mesék mélyelemzéséhez;
  • A feldolgozott témákhoz kapcsolódó mesék online hozzáférhetőségét.

Fizetési mód: jelentkezés után e-mailben kapott tájékoztatás alapján történik.

Csak írd be az e-mailcímed és jelentkezz!

A jelentkezéshez elegendő megadnod a neved, az e-mail címed, majd a “Jelentkezem” gombra kattintanod. A további tudnivalókat e-mailben fogom elküldeni neked. A regisztráció a részvételi díj kifizetésével válik véglegessé. Ha üzennél valamit a jelentkezéseddel kapcsolatban, az “Üzenet” dobozban azt is megteheted.

Meseterápia

Ismerd meg önmagad, és találd meg a saját utad
a mesék ösvényeinek segítségével!

Neked mi a kedvenc meséd? Gondolkoztál már azon, hogy miért pont ahhoz a néhány meséhez tértél vissza? Miért kérted, ismételtetted, olvastad, nézted annyit azt a bizonyos szöveget?

Most tudatosíthatod magadban, mit is üzennek neked a mesében rejlő képek és történetek!

A csoportos meseterápia során egy-egy fontos és mély üzenetrétegeket rejtő mesét vizsgálunk meg “felnőtt fejjel”, közelebbről. Felfejtjük a történet mintázatát, rétegeit és üzeneteit, majd ennél is tovább lépünk: közösen jövünk rá, hogy a mese hogyan kapcsolódik a saját életed eddigi útjához, akadályaihoz, döntéseihez és eredményeihez.

Egy-egy alkalom után mindig felismeréssel távozol: megérted korábbi döntéseidet, szokásaidat, elakadásaidat.

De ennél is többet kapsz: a mese feldolgozása révén a benned lévő kesze-kusza szálak is rendeződni kezdenek. A múltból hozott érzések halványulnak és megtalálják a helyüket. Az akadályok megugorhatóvá zsugorodnak.

És minden mese után egyre tisztul a kép:

Honnan jössz? Ki vagy? És merre tartasz?

Mire számíts egy meseterápiás csoporton?

Elolvasunk egy előre kiválasztott mesét, és megosztjuk egymással első gondolataikat.

A csoportvezető kérdései segítségével lépésről lépésre közösen fejtjük fel a mese mintázatát.

Dr. Antalfai Márta Kincskereső Meseterápia Módszere ® alkalmazásával összekapcsoljuk a mese fonalát és szimbolikáját saját életutunkkal, döntéseinkkel és érzelmeinkkel.

Elmélyítjük és tudatosítjuk a megszerzett önismereti felismeréseket.

A mese által adott képeket és szimbólumokat imagináció és más, képzelet alapú módszerek segítségével továbbformáljuk, kiegészítjük és tudatosan átalakítjuk. Új mesebefejezésekkel, a szereplők döntéseinek és sorsának továbbításával alkotó folyamat révén apró lépésekben újraírjuk a meséken keresztül saját belső világunk működését is.

6  Egy-egy meséről zsírkréta, porpasztell rajz, montázs vagy agyagkompozíció készül. Az alkotást csoportos relaxáció és imagináció előzi meg, melynek során a képzeletünkben képként a meséből tetszőleges jelenet vagy szereplő jelenik meg.

Végezetül a meséről készült képeket is közösen beszéljük meg, Prof. Dr. Vass Zoltán rajzelemző módszerének bekapcsolásával.

Életünk során egy-egy nehéz helyzet kapcsán mindannyiunkban felhalmozódhatnak olyan érzelmi elakadások, melyek nehezítik a hétköznapjainkat. Energiát kötnek le, melyet így nem tudunk arra használni, hogy a jelenben jól érezzük magunkat.

A mesék olvasása és értelmezése, az imagináció és a képzelet használata, valamint a festésben, rajzolásban, agyagozásban kifejeződő kreatív alkotás feloldja ezeket az érzelmi csomókat.

A meseterápia eredményeként öngyógyító folyamat kezdődik, és hozzáférünk addig legátolt erőforrásainkhoz, megindulnak korábban lefojtott energiaáramlásaink, és visszatalálunk arra az ösvényre, amire születtünk.

Hogy miért hiszek ennyire a mesék erejében, és honnan tudom, hogy működik ez a dolog? Elmesélem a személyes történetemet!

Személyes történetem

Miért hiszek még mindig a mesékben?

Czimer Györgyi

A mesével nagyon régi és szoros kapcsolatom van.

Már óvodás koromban beleszerettem, nem is olvastam mást egész alsós általános iskolás koromban, csak és kizárólag mesét. Aztán hosszú évek teltek el vers- és mesemondó versenyek, színes történetek, regények között, mígnem a fikciók bűvöletének köszönhettem irodalomtanári pályámat is.

Két gyermek édesanyjaként (akik ma már felnőttek) ismét szorosabb kapcsolatba kerültem a mesékkel. Akkor szembesültem azzal a ténnyel, hogy milyen sokat segíthetnek egy-egy elakadáskor vagy útelágazásnál, bizonytalanságok, válsághelyzetek rendezésében. Később diákjaimmal és a hallgatóimmal is azért fordultunk a mesék felé, hogy együtt keressük meg a kapcsolódást a szövegek és az élethelyzeteink között. 2010-ben ezeknek a spontán felismeréseknek született meg egy kis szelete: A nő titkai című könyvemben.

Kattints ide a történetem folytatásáért...

A személyes kötődés ezután tovább mélyült, hiszen a felnőttkori krízisekben és válsághelyzetekben, a legreménytelenebb pillanatokban is megtaláltam a kiutat a mesék szövetében. Országosan és világszinten elismert szakemberek és módszertanaik elsajátításával képeztem tovább magam, hogy sokszor fájdalmas, de értékes tapasztalataimból táplálkozva másoknak is segítséget nyújthassak.

Az elmúlt másfél évtizedben együttes élményen alapuló önismereti meseterápiás foglalkozásokat vezettem, illetve pedagógusoknak szóló workshopokat tartottam. Az utóbbi években a személyközi kapcsolatokra és a személyes élményekre, krízishelyzetekre fókuszáló meseterápiás csoporttémákat dolgoztam és próbáltam ki.

A mesék világából így sosem léptem ki, hanem folyamatosan mélyítettem a kapcsolatom velük.

Tudom, hogy neked is vannak időnként tájékozódási nehézségeid az élet erdejében.

Tarts velem, hogy tisztábban láss!

Milyen tapasztalatokkal gazdagodtam eddigi életem során? 

Ezzel foglalkoztam
  • Meseterápiás valamint rajzelemző szakemberként és önismereti trénerként csoportok foglalkozásait szervezem és vezetem
  • Mestertanár vagyok a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziumában
  • Vezetőtanárként segítem a tanárjelöltek szakmai fejlődését
  • A Magyar Géniusz Program keretében országos szakmai, pedagógiai képzéseket szerveztem és vezettem
  • E-learning programot vezettem tanároknak a vers és a novellaírás tanításáról a Matehetsz országos tehetségprogram keretében
  • A Debreceni Romkerti Teaházzal „kreatív írás” foglalkozásokat vezettem fiataloknak. A résztvevők alkotásaiból szerkesztett kötetek jelentek meg.
  • 2014-ben tehetségfejlesztő munkám elismeréseként „Bonis bona”-díjat vehettem át az Emberi Erőforrások Minisztériumától
Ezeket írtam (többek között)
  • A nő titkai – A női beavatás útja a magyar népmesék világában (Bioenergetic Kiadó, Bp. 2010.)
  • Mesepszichológia – önismereti szakkör keretében (Irodalom21 – A debreceni magyartanárok lapja, 2014. szeptember 23.)
  • Tehetséggondozás az irodalmi alkotó tevékenységben (In Komplex tehetségfejlesztő programok. Szerk. Dr. Balogh László, Didakt Kiadó, Debrecen, 2012.)
  • „Életközépi válság” – krízisből fakadó lehetőségek a nők életében (Díva, 2011. július II. szám)
  • Tehetséggondozás és irodalomtanítás (In Czimer Györgyi – Kovács Szilvia – Miklósvölgyi Miklós: Az irodalomtanítás új útjain. Módszertani kézikönyv. Debreceni Egyetemi Kiadó, 2015.)
  • Bevezetés a szépirodalmi szövegek írásába – Módszertani segédanyag diákok és szakkörvezetők számára (In Bodrogi Ferenc Máté – Czimer Györgyi – Fűzfa Balázs – Szakály Szilvia: Élményközpontú irodalomtanítás. Kreativitás, produktivitás, kultúrakezelés a digitális korban. Savaria University Press, 2016.)

Néhány gondolatom a kreatív írásról egy korábbi országos e-learning képzéssorozatom kapcsán:

Ismerd meg a többi kurzusomat is!

ÉVKÖR – ERŐFORRÁSOK

A négy évszak és a hónapok meséiben

Az Évkör kurzusban az egymást követő évszakok kibontásával párhuzamosan vizsgáljuk meg a személyiségünk mélyén szunnyadó magok felszínre törését és kibontakozását.

 Évszakonkénti bontásban.

ÉLETKÖR

Női életutunk és szakaszainak tudatosítása

A nők életútja minden életszakaszunkban más és más kihívásokat tartogat számunkra. Ez a kurzus azoknak szól, akik szeretnének szembenézni ezekkel a kihívásokkal, és a mesék erejével válaszokat és megoldásokat kapni rájuk.

Négy különálló témakörben indul.

ÉLETVÁLSÁGOK

Bármelyikőnk kerülhet nehéz élethelyzetbe

Olyan tematikus csoportok, amelyekben azonos életválságban lévő emberek találkozhatnak egymással. Például gyászolók, függők, leányanyák…

A kurzusok meghirdetése egyéni kezdeményezésekre történik meg.

A témakörönként aktuálisan folyó foglalkozásokat kövesd a facebook oldalamon: https://www.facebook.com/mesekutjan 

KREATÍV MESEÍRÁS

Mert a mesét nemcsak olvasni, írni is jó

Egy biztos: az a mese, amit te írsz, mindennél különlegesebb lesz. Mert akármiről is írsz majd: az mindig rólad szól. Nem is kicsit!

9 hetes kurzus, heti 1 témakör egyéni feldolgozásával, heti 1 alkalommal, 1 órában, online csoportos foglalkozással.